30 Temmuz 2015 Perşembe

İslamizmin etkilendiği devrimci şiddetin çıkmazı ...

Timur Kuran ORTA DOĞU DA VE İSLAM COĞRAFYASINDA az gelişmişliğin ve fakirliğin nedenleri izah ederken iktisat tarihçiliğinden doyurucu örnekler verir ...


Uzun makalesinde tarihsel sürecin derin analizi vardır ...Ona göre sebep sonuç ilişkisinden bağımsız sömürünün , sefaletin ve fakirliğin mümkünatı yoktur ...

Timur Kuran neden Müslüman ülkelerde ticaretin , şirketlerin gelişmediğini ,muhasebe sistemin neden çok geç oluştuğunu iş mahkemelerinden sosyal güvenlik mevzuatı, vergi mahkemelerine kadar bir çok kurumun oluşmamasının nedenleri sorgular ... 

Ve fıkhın statik yapısına yoğun eleştiri getirir ...

Sermaye temerküzünün gerçekleşmemesinin asıl nedeni olarak miras paylaşımı olarak görür.

Çok eşlilik ve mirasa katılan bu eşlerden oluşan kız mirasçıların erkeğe oranla düşük pay alması sonucu en gelişmiş ticari ortaklıklarının kısa ömürlü olduğun ispatlar ...

Çünkü mirasçılar paylarını alıp ortaklıktan ayrılır ve şirket biter ...

Ve en önemlisi devlet denilen kavramın ,imparatorluklar, padişahlıklar eliyle keyfi olarak sermaye ye mala mülke el koyacağı endişesini taşıyan müteşebbisin Vakıf kurma yoluna gittiğini ve bu yoldan malını mülkünü ve mirasçısının geçimini garanti altına aldığının siyasi ve iktisadi analizini yapar ...

İslamizim ise derin analizlerin peşinde değildir ...


Seyit Kutup dahil Marxsist felsefeye tam bağlı kalmasa da onun ideal devlet formu devrimci yoldur ...

Devlet İbn Haldun'a göre asabiyetle kurulur ancak sonraki aşaması yaşaması, farklı bir şeye bağlıdır ...


İlk başta sebep asabiyeti olarak İSLAM lafzı kutsal değer olarak uğrunda savaşılacak bir üst değerdir 
ama, devlet kurulduktan sonra ne tip bir sistemle bu işin yürütüleceği meçhuldür..

Bu yüzden Seyyit kutbun mücadele metodu aslında çok sorunludur ...

Seyit Kutbun o meşhur yoldaki işaretleri "Sosyal adaleti,toplumsal birliği,Batıya karşı mücadeleyi vs. simgeleyen ,devlet olmuştur.Bununla birlikte böyle bir devlet anlayışının ancak devrim yoluyla,ve seçkinci bir öncü grupla ulaşılabilirdi.Bu düşünceyi özel olarak işleyen Seyyid Kutup'un öncü bir devrimci grubun rolü üzerinde duran YOLDAKİ İŞARETLER adlı eseri,LENİNİN öncü proleteryasının müslüman bir öncü grupla İKAME ETME ÇABASI OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR. " İSLAM VE DEMOKRASİ/İSLAMİYAT/NİSAN-HAZİRAN 1999 SAYISI sh/72-73..

Aynı ütopya Ali Şeriati içinde geçerlidir ...Bir ütopyacı olarak Şeriati, Seyyit Kutuptan çok farklıdır ...

O Allahperest sosyalisttir aslında ...

Tespitleri, önermeleri,çıkarımları soyut tur ...

Derin analizlere hiç ihtiyaç duymaz ...
Onun için de mekanik bir kurgu vardır .

Kurandan çıkarttığı kavramları Marxsist teori ile buluşturur ...

Bugünün İslamist'i bu yüzyılda hala bu illüzyonu rahatlıkla kitleleri endoktrine etmek için kullanır ...

Salt slogan, klişe ve ezber ama çok etkilidir ...

Ali Şeriati merhum,; sınıflı toplumu açıklarken 3 boyutlu egemenler sistemi olarak ortaya koyar ve Kuran’i kavramlar la açıklar. Buna göre militarizm, klerizm ve kapitalizm(Firavni, Bel’ami, Karuni) kavramları ile açıklar ve bunların 3 başlı yılan olarak topluma düştüğünü söyler.Ona göre İslam Peygamberinin 1400 yıl önce kurmaya çalıştığı sınıfsız toplumdur.Çünkü sınıflı toplumlarda zorunlu olarak efendi-köle
(Mustaz’af-Müstekbir)ilişkisi kaçınılmazdır.

Bu salt slogan olarak ret edilmesi mümkün olmayan ama çağcıl devlet ve siyaset felsefesi içinde ve özellikle iktisat teorisi içinde hiç bir yere tekabül etmeyen kuru ham çıkarımdır ...

Müslümanın ham hayalidir ..

Marxs;İnsanlık tarihini sınıflar arası ekonomik çıkar amaçlı savaşlar tarihi olarak anlamıştır ve iddiasını bu yönde sürdürür ...

Marxs'a göre bu tarihsel yasaydı (tarihsel determinizm /tarihsicilik).Ve bu yasa mutlaktı ...

Ve ona göre emekçi ve kapitalist arasındaki (sadece iki sınıf) bu sınıf savaşı sonunda mutlak devrimi getirecekti ...

Bunun içinde Silahlı mücadele ve şiddet olmalıydı ...

Bu gün gerekse Türkiye de gerekse tüm dünyada gerekse İslam coğrafyasında silah lı mücadelenin hangi fraksiyon olursa olsun ana kaynağı bu dur .. .

İslamizim için hiç sorgulanmamış olan devrimci Şiddet, yönetim olarak krallık, padişahlık, halifelik , sultanlık,sadece DEMOKRASİ için sorgulanmıştır ...

Ve DEMOKRASİ KAFİR SİSTEMDİR DEVRİMCİ YOLLA BASTIRILABİLİR VE YOK EDİLEBİLİR..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder